Wednesday, September 16, 2009

Padam dan Pitam

Pucat muka saya apabila template blog Bina Rumah Impian ini tetiba lenyap, dik sentuhan kecundang jari jemari ini...

Kejadian ini berlaku sekitar waktu rehat tengahari semalam 15 September, 2009.

Saya bukanlah IT savvy. Elok mencuba-cuba template blog, klik sana dan sini. Save dan View Blog tanpa membuat salinan kod HTML. Berpeluh juga untuk recover template asal. Posting tak hilang, namun add-on elements yang paling sentimental. Paling saya 'sayang' dalam blog ini adalah peta yang kat sini. Tak reti saya nak mengajar kalau orang lain tanya 'camna kau buat peta ni'...

Macam-macam ikhtiar. Sana sini mencacau, kata orang Melaka. Makin ku baca tips, makin berpinau mata. Berkat penghujung Ramadhan, menjelang petang berjaya juga saya memulih keadaan itupun ada sikit lagi perlu dibuat sentuhan akhir.

Terima kasih laman sesawang blog seperti www.allblogtools.blogspot.com yang menjadi gurus dalam membina blog ini. Terima kasih juga rakan blog Firdaus yang pernah pesan "Bang, blog ni belasah ajer...misti jadi punya!". Biar betol, bro...!

Hah! Pasal belasah la aku jadi pitam sekejap. Nasib baik tak padam... Cetek lagi ilmu blogging saya. Ada yang sudi menjadi guru atau nak share sesuatu? Di alu-alukan.


No comments:

Post a Comment